понедељак, 4. април 2011.

Ovo predstavlja moje telo

O prevodu Novi svet ima mnogo da se napiše.
Evo jednog primera:


Prvo prevod Jehovinih svedoka

Prevod NWT   http://www.watchtower.org/e/bible/1co/chapter_011.htm24 and, after giving thanks, he broke it and said: “This means my body which is in YOUR behalf. Keep doing this in remembrance of me.”

Prevod Lujo Bakotić u izdanju JS24.i,nakon što je zahvalio,izlomio ga je I rekao:Ovo predstavlja moje telo koje je za vas.Činite ovo meni na spomen.

Prevod NWT24.i zahvalivši Bogu,izlomio ga je I rekao:”Ovo predstavlja”moje telo koje se predaje za vas.Činite ovo meni na spomen.“” Vidi fusnotu za Mt26.26.Fusnota Mt26.26.Doslovno “je”grčka reč estin ovde ima smisao :predočava,predstavlja,simbolizuje.  

Ostali prevodi:


καὶ εὐχαριστήσας ἔκλασεν καὶ εἶπεν· τοῦτο μού ἐστιν τὸ σῶμα τὸ ὑπὲρ ὑμῶν· τοῦτο ποιεῖτε εἰς τὴν ἐμὴν ἀνάμνησιν.
ἐστιν(je) je treće lice jednine u sadašnjem vremenu od εἰμί (jeste)I uopšte ne može da se prevede kao predstavlja.

Karadžić
24. И захваливши преломи и рече: Узмите, једите, ово је тело моје које се за вас ломи; ово чините мени за спомен.

Lujo Bakotić original
24 i davši hvalu, prelomi i reče: “Uzmite, jedite, ovo je telo moje, koje se za vas predaje; ovo činite meni za spomen.”

American Standard Version
24.and when he had given thanks, he brake it, and said, This is my body, which is for you: this do in remembrance of me.


U knjizi "Raspravljanje na temelju Svetog Pisma" koja predstavlja glavnu pomoć Jehovinim svedocima u diskusijama sa ostalima stoji:







U ovom primeru se može videti kako organizacija Jehovinih svedoka dvostruko zloupotrebljava Bibliju. Prvo u prevodu, a potom u primeni u svom učenju.
Izabrani su stihovi koji učenju organizacije odgovaraju, a izostavljeni oni koji potvrđuju suprotno.

Sam Isus Hristos govori u Jevanđelju po Jovanu 6.48-51

Ja sam hleb života.Ocevi vaši jedoše manu u pustinji i pomreše.Ovo je hleb koji silazi s neba; da koji od njega jede ne umre.Ja sam hleb živi koji siđe s neba; koji jede od ovog hleba živeće vavek; i hleb koji ću dati telo je moje, koje ću dati za život sveta.

U knjizi Jehovinih svedoka se ovo nigde ne spominje zato što je u suprotnosti sa učenjem organizacije.
Opet razlog za razmišljanje. Kome treba verovati Isusu ili organizaciji koja tvrdi da je ona Božija vidljiva organizacija.



3 коментара:

  1. Анониман31. март 2012. 00:29

    Po Bibliji Jehovinih svedoka

    Luka 22:
    19."I uzeo je hleb,zahvalio Bogu,izlomio ga,dao im i rekao:Ovo predstavlja moje telo koje ce se datiza vas.Cinite ovo meni na spomen."
    Ne vidim u cemu je ovde problem i koja je razlika.
    Jevandjelje po Jovanu 6:48-51 se spominje u Skupstini ili kada se proucava iz knjige procita se i spomene i to Jevandjelje.Zasto bi se pisalo i jedno i drugokada je to vec spomenjeno u Luki?...ali se zato u knjizi spominje Jevandjelje po Jovanu 3:
    16."Jer Bog je toliko voleo svetda je dao svog jednorodjenog Sina da niko ko iskazuje veru u njega ne bude unisten,nego da ima vecni zivot."
    Ne mesaj babe i zabe....Biblija je napisana od Boga,to je ziva Rec Bozija.Zasto odvajati Stari i Novi zavet.To je isto...sve ima za jedno a to je vera u Boga i Njegovog sina Isusa Hrista.

    ОдговориИзбриши
  2. Ne vidim u cemu je ovde problem i koja je razlika.


    Hm,ne vidiš .Zašto ne vidiš?

    ОдговориИзбриши
  3. 1) I ove godine, kao i svake, do sada, JS su slavili Gospodnju Večeru.
    Kao i uvek, pogrešno su je uzimali (samo pomazanici)....... A sada su omanuli čak i u datumu.
    I to čak za čitavih mesec dana:

    ,,...Godišnjica Isusove smrti ove godine se pada u sredu 23. marta.
    Jehovini svedoci vas pozivaju da ......’’

    (pozivnica u PDF formatu - Idi na ,,Позивница за Спомен-свечаност 2016''):
    https://www.jw.org/sr-cyrl/публикације/
    ________________________________________________

    2) Kao što znamo Isus je stradao pred Pashu.
    A Pasha se slavi 14 Nisana. Znači Isus je izdahnuo 13 ili 14. Nisana.
    Najverovatnije 13. Pred sam završetak 13. ....
    Znači Hristova godišnjca smrti će tek biti – 23. APRILA (ili 22.) !

    (Židovski kalendar):
    http://www.beogradskasinagoga.rs/…/Jevrejski_kalendar_5775.…
    ____________________________________________

    Znači JS, su ove godine slavili ESTERIN POST (što se vidi iz datog kalendara...)
    Danas je PURIM npr.
    Osim ako oni to nisu bolje izračunali, ove godine, od Židovske opštine u Beogradu.
    Свиђа ми се

    ОдговориИзбриши